ورود  |  عضویت  |  خانه  |

کدام ماشین بهتری است؟ / تویوتا، هیوندای یا این چینی تازه‌وارد

رقبای خودروهای چینی در بازار ایران، به دلیل شرایط بد و عجیب حاکم، خودروهایی هستند که حداقل ۸ سال پیش وارد بازار ایران شده‌اند. در صورتی که خارج از کشور، رقبای این خودروها،جدید و بروزتر از نسخه‌های موجود در ایران هستند.

یکی از جدیدترین خودروهای چینی که به بازار ما عرضه شده است، کی‌ام‌سی J۷ یا در اصل سِهول A۵ Plus می‌باشد. این خودرو رقبای کارکرده‌ متعددی در بازار دارد. از رقبای این خودرو می‌توان به هیوندای النترا و تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۴ اشاره کرد.
طراحی خارجی

طراحیِ تویوتا کرولا به صورت کلی محافظه‌کارانه،ساده و شیک است و با گذشت ۸ سال،هنوز جذابیت ظاهری‌اش را از دست نداده است. چراغ‌های جلو و عقب،طراحیِ نسبتا یکسان و افقی شکلی دارند.

در طرف دیگرِ رقابت،النترا مدل ۲۰۱۴ حضور دارد که بدون شک یکی از زیباترین مدل‌های النترا،همین مدل می‌باشد. ظاهرِ این مدل از النترا،کاملا جسورانه و پر از خطوط طراحی بود و حالت بدنه‌اش مانند کرولا صاف و کشیده به نظر نمی‌رسید. جذابیت طراحی النترا بعد از ۸ سال، خیلی بهتر از کرولا حفظ شده است.

اما رقیب چینیِ این رقابت؛J۷ چه در جلو و چه در عقب،از طراحیِ چراغ متصل بهره می‌برد و ظاهر مدرن‌تری از النترا و کرولا را نشان می‌دهد. بدنه‌ J۷ لیفت‌بک بوده و همین حالتِ بدنه باعث اسپرت‌تر شدنِ آن از بقیه‌ی رقبا می‌شود.

در مجموع درباره‌ی طراحیِ خارجیِ این ۳ رقیب می‌توان اینگونه قضاوت کرد:

تویوتا کرولا: محافظه کارانه،ساده،شیک

هیوندای النترا: جسورانه،جذاب،خطوط طراحیِ منحصر به فرد

کِی‌ام‌سی J۷: مدرن،اسپرت،جذاب
طراحی داخلی

طراحی داخلیِ کرولا قدیمی‌تر از سایر رقبا به نظر می‌رسد. حالت داشبورد افقی شکل بوده و از متریال با کیفیتی برخوردار است. فضای داخلی کرولا بزرگتر از سایر رقبا به نظر می‌رسد.

کابین النترا هم مانند بدنه‌اش از خطوط نسبتا تندی بهره‌ می‌برد و هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است. متریال النترا خوب ولی ضعیف‌تر از کرولا است و زودتر از کرولا ممکن است به صدا بیفتد. فضای داخلیِ النترا از کرولا کمی کوچکتر است و به دلیل فُرم طراحی،فضای سر برای سرنشینان عقب کمی محدودیت دارد.

طراحیِ کابین J۷ کاملا مدرن‌تر از سایر رقبا است که طبیعتا با اختلافِ نزدیک به ۸ سال از دو رقیب دیگر،سازگار است. در کابین J۷ از متریال مختلف چرم و پارچه و پلاستیک استفاده شده است. به دلیل تازه وارد بودن،نمی‌توان به طور صریح درباره‌ی کیفیت کابین صحبت کرد،اما آنچه که در ظاهر به نظر می‌رسد،کمی از چینی‌های هم رده خود با کیفیت‌تر به نظر می‌رسد. فضای داخلیِ J۷ به دلیل لیفت‌بک بودن به خصوص در قسمت عقب،محدودیت دارد و آنچنان زیاد نیست.
آپشن و امکانات

آپشن‌های شاخص کرولا عبارت‌اند از: چراغ روز،تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ های جلو،چراغ زنون،سنسور جلو و عقب،سیستم هوشمند ورود بدون کلید،ایموبلایزر،دکمه استارت،نمایشگر ۷ اینچی،دوربین دنده عقب،کیسه هوا برای سرنشینان جلو،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سیستم صوتی با قابلیت پخش CD به همراه ۶ بلندگو،تنظیم دستی صندلی ها،صندلی های عقب تاشونده و... .
از ایرادات کرولا به کمبود امکانات رفاهی نسبت به رقبا می‌توان اشاره کرد.

امکانات شاخص النترا عبارت‌اند از: چراغ زنون،سیستم ورود بدون کلید،استارت دکمه‌ای،سنسور نور و باران،کیسه‌های هوای جلو،جانبی و پرده‌ای،نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب،روکش‌های چرمی صندلی‌ها،گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو،گرمکن صندلی‌های عقب(سفارشی)،تهویه مطبوع اتوماتیک و....
هیوندای النترا از خودروهای نسبتا خوش آپشن در رِنج قیمتیِ خود به حساب می‌آید.

چراغ‌های هوشمند با فناوری Running LED،سنسور نور و باران،صندوق عقب برقی،سیستم ورود بدون کلید،استارت دکمه‌ای،نمایشگر بزرگ ۱۰.۴ اینچی،کیلومتر شمار تماما دیجیتال،دستیار صوتی،نورپردازی داخلی،دوربین ۳۶۰ درجه،سنسورهای پارک،روکش‌ چرمی صندلی و فرمان،۴ کیسه هوا،سانروف پانورامیک،ترمز پارک برقی،اتوهلد،سیستم کمکی حرکت در سربالایی،ترمز کمکی،کنترل کشش و پایداری هوشمند،ترمز فعال،رادار نقطه کور،سیستم کمکی پارک،کروزکنترل و... از امکانات شاخص کِی‌ام‌سی J۷ هستند. با توجه به اختلافِ تولید ۸ ساله،انتظار این تعداد آپشن‌ها را هم باید داشته‌ باشیم.
مشخصات فنی

پیشرانه‌ بکار رفته در کرولا، ۲ لیتریِ ۴ سیلندر است که ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس خودرو ۴ دنده‌ی اتوماتیک است. شتاب صفر تا صد کرولا ۱۰.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. از نظر هندلینگ و سواری،کرولا در بین رقبا حرف اول را می‌زند که از ژاپنی بودنش هم باید انتظارِ همین عملکرد را داشته باشیم!

النترا دارای یک پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتریِ ۴ سیلندر است که ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس النترا ۶ سرعته‌ی اتوماتیک است. شتاب صفر تا صد خودرو ۱۰.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. النترا رانندگیِ اسپرتی دارد و در هنگام حرکت،بیشتر از کرولا،تکان‌هایی را به خصوص در قسمت عقب منتقل می‌کند.

پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتریِ توربو GDI و ۴ سیلندرِ به کار رفته در J۷ قادر است ۱۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس به کار رفته در آن ۶ سرعته‌ی دوکلاچه است.
شتاب صفر تا صد آن به طور رسمی اعلام نشده،اما ممکن است نسخه‌ی ایرانیِ آن،کمتر از ۸ ثانیه شتاب داشته باشد. حداکثر سرعت آن هم ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

روی کاغد،J۷ نسبت به رقبایش قوی‌تر ظاهر می‌شود.اما باید صبر کرد و دید که در کارکردهای بالاتر،کیفیت خود را حفظ می‌کند یا نه.بخصوص اینکه موتور و گیربکس آن حساسیت نسبتا زیادی دارد.
قیمت

بازه‌ی قیمتی کرولا(تیپ GLI) با توجه به میزان کارکرد،از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون شروع و تا ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم ادامه دارد.

النترا هم دارای بازه‌ی قیمتیِ ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

تنها صفرکیلومترِ این رقابت هم توسط کرمان‌موتور با قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در بازار با قیمت ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌ تومان قیمت می‌خورد.

انتخاب بین این ۳ خودرو ممکن است برایِ بسیاری سخت باشد.

کرولای با کیفیت با طراحیِ ساده و امکانات نسبتا کم،یا النترای جذاب با امکانات و پیشرانه‌ی معقول،و یا J۷ چینی با طراحیِ مدرن و امکانات زیاد و پیشرانه‌ی حساس و قوی‌تر؟

images: 

آدرس :     تهران ، خیابان امیرکبیر ، پاساژ کاشانی، طبقه همکف، پلاک 63.
تلفن :     02133958181 - 02133958182
تلفن :  09123089885 -09123089175 -02133952940 - 02133945373 - 02133919845

جیمیل :     toyotayadak@gmail.com
ایمیل :     info@toyotayadak.com - toyota_yadak@yahoo.com

به منظور خدمات رسانی و سرعت عمل در ارسال بسته های مشتریان شهرستان همکاران شهرستان محبت کنند فقط با شماره های ذیل تماس بگیرند

02133930649

02136614139

02136614155

تلفن همراه پاسخگویی شهرستان  09123089504 - 09393089885