ورود  |  عضویت  |  خانه  |

12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 عصر ایران:  وب سایت برندهای جهانی، فعال در ارائه مشورت در زمینه برندهای تجاری و قیمت گذاری آنها ، فهرست جدیدی از گران قیمت ترین و پرارزش ترین برندهای خودروسازی جهان منتشر کرده است. 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان به همراه اطلاعاتی درباره هر یک از برنده ها برگرفته از وب سایت ویکی پدیا، به این ترتیب هستند.

گفتنی است قیمت های زیر ، فقط بهای نام تجاری (برند) شرکت هاست و نه ارزش کل دارایی های این شرکت ها. ضمن آن که منابع مختلف اقتصادی ،می توانند برآوردهای مختلفی داشته باشند.

12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

1 - برند "تویوتا"ی ژاپن: 30 میلیارد و 280 میلیون دلار
 

 ارزش برند شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن به رقم 30 میلیارد و 280 میلیون دلار می رسد. تویوتا از بزرگترین خودروسازان جهان به شمار می رود و در ماه ژوئیه 2012 تولید 200 میلیونمین خودرو خود را جشن گرفت. جالب است بدانید کل جمعیت ژاپن حدود 127 میلیون نفر است . یعنی تویوتا ، بیش از کل جمعیت ژاپن ، خودرو تولید و البته صادر کرده است.

تویوتا در سال ۲۰۰۸ توانست در زمینه فروش خودرو از شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا پیشی بگیرد و به صدرنشینی 77 ساله جنرال موتورز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان خاتمه دهد.
اما تویوتا در سال 2011 به دلایل مختلف کمتر از 7 میلیون و 900 هزار خودرو تولید کرد در حالی که جنرال موتورز در همان سال بیش از 9 میلیون دستگاه خودرو فروخت.

درآمد خالص شرکت تویوتا در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۸۵٫۵ میلیارد دلار و سود خالص آن ۱۲٫۱۲ میلیارد دلار بود. این درآمد با تولید ۷٫۷۱۱٫۶۴۷ خودرو به دست آمده‌ است. تویوتا ابتدای قرن بیستم به عنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت داشت اما بعدها به کارخانه خودروسازی تبدیل شد. دفتر مرکزی خودروسازی تویوتا در شهر توکیو است.

 
 
2- برند مرسدس بنز آلمان: 30 میلیارد و 97 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 
این برند خودروسازی آلمان به نماد قدرت و لوکس بودن در جهان خودرو تبدیل شده است.

گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و اسم محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

شرکت مرسدس بنز در سال ۱۸۷۱ میلادی به دست کارل بنز بنیانگذاری شد. دفتر مرکزی مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت آلمان است.

 
 
3-  برند بی ام و (دبلیو) آلمان: 17 میلیارد و 280 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 

ب ام و (BMW) که کوتاه شده ی عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG به معنای صنایع موتوری باواریاست، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است.

دفتر مرکزی این کمپانی در مونیخ واقع است. این کمپانی تملک کارخانه های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) و کارخانه موتورسیکلت سازی هاسکوارنا را در اختیار دارد و پیش از این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشت. در سال ۲۰۱۰، گروه ب ام و  یک میلیون و 481 هزار و 253 دستگاه خودرو و ۱۱۲ هزار و 271 دستگاه موتورسیکلت تولید کرد.

کارخانه ب ام و در سال 1917 به عنوان یک کارخانه تولید موتور هواپیما تاسیس شد. در سال 1918 و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل قطعنامه ورسای وادار شد که بخش تولیدهای موتور هواپیمای خود را متوقف کند. این کارخانه تا سال ۱۹۲۳ تنها موتور سیکلت می ساخت و با برداشته شدن تحریم‌ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد.

 
 
4-  برند "هوندا"ی ژاپن: 17 میلیارد و 280 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان
 

صنایع موتور هوندا یک شرکت بزرگ ژاپنی است. این شرکت بزرگ در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، کانادا، برزیل، تایلند و چین کارخانه‌هایی دارد. هوندا پنجمین تولید کننده خودرو در جهان و پس از تویوتا و بالاتر از شرکتهایی مانند نیسان دومین تولید کننده خودرو در ژاپن است.

موسس آن ، آقای "سوئی چیرو هوندا" پیش از جنگ یک تعمیرکار ساده دوچرخه بود. پس از جنگ دوم جهانی ارتش ژاپن 500 هزار دستگاه  موتور کوچک بنزینی از کار افتاده که برای ایجاد روشنائی در سنگرها و دفاتر فرماندهان در پشت جبهه ها از آنها استفاده می شد، داشت که آنها را برای فروش به مزایده گذاشت .

هوندا در این مزایده شرکت کرد و برنده شد اما چون پول به اندازه کافی نداشت موضوع را در خانواده مطرح کرد و با همکاری و شراکت بیست و پنج نفر پسر عموها و پسرخاله ها و دائی ها و بقیه ، آن ژنراتورها را خرید .

حالا بر اساس ایده ای که داشت جایی را احتیاج داشت تا بتواند کار کند . یک سوله قدیمی و متروکه در خارج از توکیو به او و خانواده این امکان را داد. او در این سوله ، با استفاده از موتورهای خریداری شده ، دوچرخه ها را موتوردار و به موتور سیکلت تبدیل کرد.

قدم دوم این بود که یک دستگاه موتورسیکلت ASB انگلیسی خریداری کرد و به کارخانه و یا همان سوله آورد و تمام اجزا آن را از هم جدا کرد و گفت حالا سعی کنیم عین این را و حتی بهترش را بسازیم و با تغیرات بسیار آن را ساختند حاصل آن موتور سیکلت بدون کلاچ سوپرکاپ 70 بود.

 
 
5- برند فولکس واگن آلمان: 9 میلیارد و 252 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 
فولکس‌واگن بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ خودرو آلمانی بزرگترین خودرو ساز اروپا و سومین خودرو ساز بزرگ دنیاست. این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر آلمان نازی، آدولف هیتلر بنا شد. او خواست تا خودرویی برای مردم ساخته بشود که فولکس واگن در زبان آلمانی به معنای "خودروی مردم" ساخته شد.

هیتلر از دکتر فردیناند پورشه تقاضا کرد که خودرویی بسازد تا عموم مردم قدرت خرید آن را داشته باشند. کارخانه‌های فولکس‌واگن در حال حاضر بخشی از گروه فولکس‌واگن را تشکیل می‌دهند.

 
 
6- برند فورد آمریکا: 7 میلیارد و 958 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 
شرکت خودروسازی فورد سومین تولید کننده بزرگ خودرو در سراسر جهان است. این شرکت که در سال ۱۹۰۳ میلادی در دیترویت میشیگان آمریکا تأسیس شد علاوه بر خودروهای فورد، تولیدکننده خودروهای پرطرفدار لینکلن و مالک یک سوم امتیاز خودروهای مزداست.

شرکت فورد در طول دهه اخیر از پیشتازان صنعت خودرو سازی در جهان بوده است. این کمپانی هم اکنون دارای ۲۸۰ هزار نیروی تمام وقت در سراسر جهان است.

 
 
7-  برند هیوندایی کره جنوبی : 7 میلیارد و  473 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 

هیوندایی مجموعه‌ای از کارخانجات و سازمان‌های مرتبط با آن است که توسط چونگ جو-یونگ از کرهٔ جنوبی پایه گذاری شد. هیوندایی موتور، معروف‌ترین زیرمجموعه هیوندایی و چهارمین تولیدکنندهٔ بزرگ خودرو در دنیاست. صنایع سنگین هیوندایی عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ کشتی در جهان را دارد. واژهٔ هیوندایی در زبان کره‌ای به معنی "تازه" است.

 
 
8- برند آئودی آلمان : 7 میلیارد و 196 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 
آئودی یک خودروساز آلمانی و تولیدکنندهٔ خودروهای لوکس است. دفتر اصلی آن در شهر اینگولشتاد در ایالت بایرن آلمان قرار دارد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس واگن است. شعار این شرکت Vorsprung durch Technik به معنی "برتری به وسیله تکنیک" است و  مدل‌هایی آئودی از جمله R8؛ TT ، A۴، ۱۰۰ ، ۹۰ در ایران وجود دارد.

 
 
9- برند  پورشه آلمان:  5 میلیارد و 149 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 
پورشه با نام کامل Porsche Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG، یکی از شرکت های بزرگ تولید اتومبیل‌های اسپورت است که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه پسر فری پورشه یک طراح اتومبیل اهل اتریش، در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شد و از همان ابتدا نیز به تولید اتومبیل‌های اسپورت مشغول بود.

 
 
10- برند نیسان ژاپن: 4 میلیارد و 969 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان
 

در سال 1932 توسط یوشی سوکو آی کاوا بنیانگذاری شد. در سال 2007 درآمدی معادل  88 میلیارد و 77  میلیون دلار داشت. تعداد کارمندان این شرکت نیز در سال 2008 میلادی 186 هزار و 336 نفر بود.

نیسان موتورز یا به اختصار نیسان نام یک شرکت خودرو سازی چند ملیتی است که دفتر آن در توکیوی ژاپن قرار دارد. این شرکت در قدیم به نام داتسون تولید می کرد. نیسان همانند تویوتا و هوندای ژاپن که به ترتیب شرکتهای لکسوس و آکورا را در شمال امریکا تاسیس کردند اقدام به تاسیس شرکت اینفینیتی کرد که خودروهای لوکس تولید می کند.

 
 
11- برند "کیا" کره جنوبی: 4 میلیارد و 89  میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 

کیا موتورز به عنوان یکی از شرکتهای تابعه گروه خودروسازی «کیا - هیوندای» دومین تولید کنندهٔ خودرو در کشور کره جنوبی و دفتر مرکزی شرکت در شهر «سئول» پایتخت این کشور واقع است.

شرکت کیاموتورز پس از آغاز فعالیت خود در سال ۱۹۴۴به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی، در شش دهه گذشته توانست به عنوان نیروی محرکه وسیله نقلیه موتوری کره‌ای با ادعای «تولید اولین اتومبیل کشور» همچنین «صادرات اولین اتومبیل از کره» پدیدار شود.

کلمه "کیا" از حروف چینی کی، به معنی «بوجود آمده و برخاسته از» وکلمه «آ» با اشاره به آسیا مشتق شده‌ و هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند معنای «برخاسته از آسیا» را نمایان می‌سازد.

 
 
12- برند فراری ایتالیا:  3 میلیارد و  770 میلیون دلار
 

 
12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان

 
فراری در سال 1947 توسط انزو فراری بنیان گذاشته شد. این شرکت تحت مالکیت شرکت فیات قرار دارد. خودروهای فراری به اصطلاح «ابَرخودرو» هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند. سریع ترین مدل این کمپانی F50 GT1 است که قادر است با ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

 
 

images: 

آدرس :     تهران ، خیابان امیرکبیر ، پاساژ کاشانی، طبقه همکف، پلاک 63.
تلفن :     02133958181 - 02133958182
تلفن :  09123089885 -09123089175 -02133952940 - 02133945373 - 02133919845

جیمیل :     toyotayadak@gmail.com
ایمیل :     info@toyotayadak.com - toyota_yadak@yahoo.com

به منظور خدمات رسانی و سرعت عمل در ارسال بسته های مشتریان شهرستان همکاران شهرستان محبت کنند فقط با شماره های ذیل تماس بگیرند

02133930649

02136614139

02136614155

تلفن همراه پاسخگویی شهرستان  09123089504 - 09393089885