ورود  |  عضویت  |  خانه  |

هوندا آکورد یا تویوتا کمری؟ مسئله این است

 

 

هیچ راهی برای انتخاب ماشین بهتر بین هوندا آکورد و تویوتا کمری وجود ندارد.
این غیرممکن است زیرا اینجا موضوع برتری در کیفیت نیست زیرا هردو از این نظر نمره بالایی دارند. در این‌گونه موارد هنگامی‌که مزایای استفاده از یک خودرو بیش‌تر به نظر می‌رسد، بدین معنی است که آن خودرو مطابق با اولویت‌های شخصی شما است. مهم نیست که طرفداران این دو چه قدر برای اثبات برتری یکی بر دیگری، استدلال منطقی و یا غیرمنطقی بیاورند، زیرا درهرصورت این یک کار بیهوده و بی‌معنی است. یک طرف هرگز متقاعد نخواهد شد که طرف دیگر اشتباه می‌کند.

هر دو از سرزمین آفتاب برخاسته‌اند و حقیقت ساده این است که هر دو خوب هستند. تویوتا و هوندا هر دو سدان خانوادگی سایز متوسط هستند. این‌ها خودروهای مسابقه‌ای نیستند که بتوان با یک درگ مسئله را ساده‌تر کرد. بنابراین به جای بحث و جدل‌های کلیشه‌ای و خسته‌کننده، ما قصد داریم تفاوت بین این دو را تا حدی مشخص کنیم، به‌طوری‌که شما به‌راحتی بتوانید بر اساس نیازتان بین این دو یکی را انتخاب کنید.

شباهت در موتورها
آکورد و کمری هر دو در مدل استاندارد به یک موتور چهار سیلندر مجهز هستند و یک موتور V6 هم به‌صورت اختیاری قابل انتخاب است. در حالی که بسیاری از رقبا به دنبال استفاده از موتور چهار سیلندر توربوشارژ به‌عنوان گزینهٔ ارتقا یافته، هستند، هوندا و تویوتا همچنان به دنبال استفاده از موتور سنتی V6 در مدل‌های سدان میان سایز خود هستند.
در مدل سطح بالا، هر دو از موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری استفاده شده است، با این تفاوت که آکورد توان ۲۷۸ اسب بخار و گشتاور ۳۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند و کمری توان ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. همچنین هر دو خودرو از گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده می‌کنند. البته آکورد علاوه بر قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه‌تری نیز دارد، هرچند اختلاف بین آن‌ها بسیار اندک است. آکورد در شهر ۱۱.۳ لیتر و در بزرگراه ۷.۰ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند و در مقایسه کمری در شهر ۱۱ و در بزرگراه ۷.۷ لیتر در صد کیلومتر می‌سوزاند.
با موتورهای پایه، تفاوت بین آن‌ها کمی بیشتر می‌شود. هوندا آکورد از یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بهره می‌گیرد که توان ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. در مقابل کمری از موتور بزرگ‌تر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر برخوردار است که توان ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.
هوندا برای موتور چهار سیلندر گیربکس شش دنده دستی و گیربکس CVT استفاده کرده است، در حالی که مشتریان کمری را تنها با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک تحویل می‌گیرند. این بار هم آکورد از مصرف سوخت کمتری برخوردار است و به لطف گیربکس CVT در شهر ۸.۶ لیتر و در بزرگراه ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند، اما در مقابل کمری ۹ لیتر در شهر و ۶.۹ لیتر در بزرگراه می‌سوزاند.

رقابت بر سر اسپرت و یا آسایش
با نگاهی به مشخصات بالا، به‌آسانی می‌توان به این نتیجه رسید که آکورد از مزیت قدرت بیشتر، بهره‌مند است. اما در جاده، این‌طور نیست. هر دو خودرو برای تطبیق‌پذیری با شرایط تنظیم شده‌اند تا در هنگام رانندگی عملکردی آسان، ارائه دهند و هیچ شکافی میان توانایی‌های آن‌ها وجود ندارد.
با این وجود، تفاوت‌هایی در عملکرد آن‌ها دیده می‌شود. کمری ماشین نرم‌تری است. کنترل تمام ادوات اصلی مانند فرمان، پدال گاز و ترمز، به نرمی انجام می‌شود. همچنین سواری نرم‌تری نیز ارائه می‌دهد. با این حال در حضور باد مخالف این نرمی کاهش می‌یابد و کمری از این نظر مستعد کاهش توانایی است.
آکورد هندلینگ بهتری دارد و عملکرد آن در مقایسه با کمری کمی اسپرت‌تر است. هوندا اجازه می‌دهد تا ارتعاشات بیشتری به داخل کابین منتقل شود. البته هرچند از کمری واکنش‌پذیرتر عمل می‌کند، اما آکورد هنوز هم به اندازه یک مزدا ۶ و یا فولکس‌واگن پاسات هیجان‌انگیز نیست.

سبک و اندازه
هر دو سدان سایز متوسط هستند و کمری با داشتن ۴۸۴.۸ سانتی‌متر طول، یک ماشین بزرگ محسوب می‌شود و آکورد، حتی بزرگ‌تر هم هست. هر دو خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۶ اینچی عرضه می‌شوند، اما، آکورد با رینگ‌های ۱۹ اینچی و کمری با رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز عرضه می‌شوند.
وزن مدل پایه آکورد ۱۴۳۷ کیلوگرم است که تقریباً ۳۲ کیلوگرم سبک‌تر از مدل پایه کمری محسوب می‌شود، اما به یاد داشته باشید، مدل پایه آکورد به واسطه داشتن گیربکس دستی سبک‌تر است. با انتخاب مدل‌های سطح بالا نتیجه تغییر می‌کند و آکورد با وزن ۱۶۳۵ کیلوگرم، ۵۷ کیلوگرم سنگین‌تر از کمری، با وزن ۱۵۷۸ کیلوگرم است.
برای مدل ۲۰۱۶، در طراحی خارجی آکورد، تجدید شده و استفاده از پوشش کروم، به طور خاص در سراسر جلوپنجره بیش‌تر شده است. همچنین باوجود چراغ‌های LED و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی، آکورد تصویر مدرن‌تری از خود ایجاد کرده است.

images: 

آدرس :     تهران ، خیابان امیرکبیر ، پاساژ کاشانی، طبقه همکف، پلاک 63.
تلفن :     02133958181 - 02133958182
تلفن :  09123089885 -09123089175 -02133952940 - 02133945373 - 02133919845

جیمیل :     toyotayadak@gmail.com
ایمیل :     info@toyotayadak.com - toyota_yadak@yahoo.com

به منظور خدمات رسانی و سرعت عمل در ارسال بسته های مشتریان شهرستان همکاران شهرستان محبت کنند فقط با شماره های ذیل تماس بگیرند

02133930649

02136614139

02136614155

تلفن همراه پاسخگویی شهرستان  09123089504 - 09393089885