ورود  |  عضویت  |  خانه  |

ملاقات با تویوتا پریوس تورینگ 2016

برخی خواهند گفت که کند است. کم‌مصرف بودن راه معمول دیگر برای توصیف آن است. کلافه کننده نیز شاید جمله‌ای باشد که بسیار شنیده‌اید. شاید به‌صورت منطقی فکر کنید که با خودرویی کند، کم‌مصرف و خسته‌کننده مواجهید اما هم‌اکنون زمان آن رسیده تا افراد دوباره درباره‌ی جملات بالا فکر کنند.

برای مدل سال 2016، پریوس تلاش کرده تا کلافه کنندگی کلیشه‌ای خودش را دفن کند. این خودرو هنوز هم هیبریدی است و هنوز هم ظاهر بامزه‌ای دارد و بیش از همه‌ی زمان‌ها کم‌مصرف‌تر شده اما در واقع این خودرو به‌طور چشمگیری برای رانندگی بهتر شده است.

سواری بهتر پریوس با استخوان‌بندی این خودرو شروع می‌شود و پریوس از معماری جدیدی استفاده کرده که برای استفاده در مدل‌های آینده‌ی تویوتا و لکسوس طراحی شده است. کراس اوور کوچک تویوتا یعنی CH-R نیز بر پایه‌ی پلتفرمی مشابه ساخته خواهد شد.

معماری جدید مرکز ثقل پایین‌تری را برای خودرو میسر ساخته و پریوس همچنین از سیستم تعلیق دوبل جناغی در بخش عقبی استفاده می‌کند. در مورد پریوس، این خودرو مستحکم‌تر از قبل بوده بدین‌صورت که نیروها با مرکز ثقل پایین‌تر و سیستم تعلیق به‌روز شده جمع شده تا شاسی پاسخگوتری حاصل شود.

معنی سخن بالا این است زمانی که شما فرمان پریوس 2016 را می‌چرخانید، بجای احساس تعلل و سستی که پریوس به خاطر آن شناخته شده، واکنش فوری را دریافت می‌کنید. بدین ترتیب سواری پریوس احساسی شبیه شکنجه ندارد و در نهایت در هنگام رانندگی با این خودرو دلایل بیشتری برای خندیدن خواهید داشت.

ما گفتیم دلایل بیشتر برای خندیدن چون شما ممکن است در هنگام رانندگی و نگاه کردن به کامپیوتر سفری خودرو لبخند بیشتری بزنید. مصرف سوخت واقعی 4.5 لیتری خودرو در طول تست ما به مصرف اعلامی خودرو نزدیک بود. هر بار که به میزان مصرف سوخت خودرو چشم می‌انداختیم بیشتر از قبل متعجب می‌شدیم چرا که خودرو واقعاً مصرف سوخت کمی دارد.

درحالی‌که شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت خودرو نسبتاً کند است اما سریع‌تر از قبل بوده که این رکورد به لطف همکاری پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری به‌روز شده و قوای محرکه‌ی الکتریکی جدید حاصل شده است. پیشرانه راندمان گرمایی بهبود یافته‌ای دارد.

رانندگی در شهر به قدرت زیادی نیاز ندارد. پریوس به آسانی می‌تواند در سرعت‌های بزرگراهی بماند. ترمز خودرو کمی اسفنجی است چرا که ترمزهای احیاکننده برای پمپ کردن بخشی از انرژی به سیستم هیبریدی کار می‌کنند.

قطعات الکتریکی نیز به‌روز شده‌اند و درحالی‌که مدل‌های پایه با باتری‌های نیکل-فلز-هیدرید عرضه می‌شوند، دیگر مدل‌ها با باتری‌های لیتیوم یونی جدیدی تحویل خریداران می‌شوند. این باتری‌ها کوچک‌تر از نمونه‌های موجود در نسل‌های قبلی پریوس بوده و به خوبی در زیر صندلی‌های عقبی جای گرفته‌اند. کل قدرت حاصله از دو نیروگاه خودرو برابر با 121 اسب بخار است که در مقایسه با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری کرولا کم جلوه می‌کند.

هنوز هم پریوس می تواند با خروجی کم پیشرانه زندگی کند زیرا برای کم نگه‌داشتن مصرف سوخت طراحی شده است. دیگر زمینه‌ی مهمی که پریوس در آن خوش درخشیده، علاوه بر پیشرفته بودن و قوای محرکه‌ی کم‌مصرف، وزن کم آن است. پریوس از فولاد با کشش بالا و قطعات آلومینیومی ساخته شده تا وزن آن پایین آید. زمانی که خودروسازان از وزن خودرو کم می‌کنند، عموماً این خودروها پر سروصدا تر می‌شوند اما این مورد درباره‌ی پریوس صدق نمی‌کند.

در نهایت، شکل آئرودینامیک پریوس ویژگی دیگری است که به مصرف سوخت کم خودرو کمک می‌کند. ضریب درگ پریوس 0.24 بوده که در میان برجسته‌ترین‌های این صنعت جای می‌گیرد. علاوه بر شکل آئرودینامیک خودرو، حائل‌های فعالی در جلوپنجره تعبیه شده‌اند که به عبور جریان هوا از خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند. برخی افراد گفته‌اند که ظاهر خودرو عجیب است. درحالی‌که ما فکر می‌کنیم که زیبا نامیدن پریوس سخت است اما گمان نمی‌کنیم که زشت باشد. منحصربه‌فرد بودن و شناسایی آسان چیزی است که کاراکتر وجودی پریوس را تشکیل می‌دهد.

 

 

بی هیچ شکی، پریوس قوای محرکه‌ی چشمگیر، نمایی آئرودینامیک، بدنه‌ی سبک‌وزن و دینامیک رانندگی بهتری نسبت به گذشته دارد اما یک مورد وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و آن کابین خودرو است. متأسفانه اخبار خوب زیادی برای شنیدن در این بخش وجود ندارد. درحالی‌که خودرو از ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون انتخاب‌کننده‌ی دنده‌ی جوی استیک مانند استفاده کرده اما بهترین واژه برای توصیف آن واژه‌ی غیرعادی است. ما همچنین طرفدار پانل‌های سفید استفاده شده در بخش پایینی داشبورد و محفظه‌های ذخیره‌ای نیستیم. این قسمت‌ها می‌توانند به آسانی کثیف شوند و حس گران‌بها بودن نیز ندارند. دیگر پانل‌ها بهتر بوده و صندلی‌ها نیز حمایت کننده هستند. صندلی‌های عقبی کمی تنگ هستند اما فضای بار خوبی در پریوس وجود دارد که بسته به سطح تریم می‌تواند تا 775 لیتر نیز برسد.

تکنولوژی‌های ایمنی خوبی نیز در خودرو به چشم می‌خورند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم پیشگیری از برخورد، تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و کروز کنترل تطبیقی با توانایی توقف کامل خودرو اشاره کرد.

بهای این خودرو از 25035 دلار آغاز شده و به 30825 دلار نیز می‌رسد. پریوس نه تنها در مصرف سوخت صرفه‌جو بوده بلکه هزینه‌های به شدت کمی نیز دارد. رانندگی خودرو بسیار بهتر از قبل شده و برنامه‌ی کلیدی این خودرو راندمان بالا بوده و خوشبختانه پریوس در کار خود استاد است.

نقاط قوت: لذت رانندگی بیشتر نسبت به قبل، مصرف سوخت بسیار خوب، تکنولوژی‌های ایمنی
نقاط ضعف: کابین، کمی کند بودن، صندلی‌های عقبی اندکی تنگ

images: 

آدرس :     تهران ، خیابان امیرکبیر ، پاساژ کاشانی، طبقه همکف، پلاک 63.
تلفن :     02133958181 - 02133958182
تلفن :  09123089885 -09123089175 -02133952940 - 02133945373 - 02133919845

جیمیل :     toyotayadak@gmail.com
ایمیل :     info@toyotayadak.com - toyota_yadak@yahoo.com

به منظور خدمات رسانی و سرعت عمل در ارسال بسته های مشتریان شهرستان همکاران شهرستان محبت کنند فقط با شماره های ذیل تماس بگیرند

02133930649

02136614139

02136614155

تلفن همراه پاسخگویی شهرستان  09123089504 - 09393089885