ورود  |  عضویت  |  خانه  |

رقابت شدید تویوتا هایلوکس و فورد رنجر در بازار استرالیا - فروش قطعات تویوتا

همان گونه که همواره رقابت‌های شانه به شانه استرالیایی خودروها از جذابیت بالایی برخوردار بوده است، به نظر می‌رسد هیچ کدام جذاب‌تر و هیجان انگیزتر از رقابت نزدیک دو خودروی فورد رنجر و تویوتا هایلوکس نبوده‌اند.

این دو مدل نمادین صنعت خودرو آمده‌اند تا جنگ وانت‌های تک کابین را در استرالیا به اوج خود برسانند، کشوری که اکنون سومین بازار دنیا برای سگمنت‌های خودروهای کوچک و شاسی بلندهای سایز متوسط محسوب می‌شود.

این رقابت در دنیای خودروهای ۴x۴ بسیار ترسناک است، بازاری که امسال آماری سه برابری در مقایسه با سگمنت ارزان‌تر مدل‌های ۴x۲ دارد. و در میان آن‌ها، فورد رنجری که مهندسی و طراحی استرالیایی دارد، و همچنین هایلوکس کبیر، عدد بالای ۴۱ درصدی بازار کلی را به خود اختصاص داده‌اند.
 

جنگ بین این وانت ساخت تایلند با فورد رنجر استرالیایی شدیدتر از گذشته خواهد بود. تا پایان ماه آگوست، هایلوکس ۴x۴ عددی معادل ۲۰۲۱۳ دستگاه فروخته است و میزان فروش فورد رنجر ۴x۴ عدد ۱۹۹۸۷ را نشان می‌دهد.

فقط تعداد ۲۲۶ دستگاه این دو غول را از نظر میزان فروش از یکدیگر جدا می‌کند، دو خودرویی که حداقل از نظر تعداد فروش کلی بسیار جلوتر از میتسوبیشی تریتون (۱۲۰۵۴ دستگاه) و هولدن کلرادو (۱۱۳۴۷ دستگاه) که نزدیک‌ترین تعقیب کنندگان آن‌ها می‌باشند هستند. نیسان ناوارا ۴x۴ با فروش ۹۷۰۴ دستگاه، ایسوزو دی مکس (۷۱۲۰ دستگاه)، مزدا BT-۵۰ با ۶۵۳۲ دستگاه و فولکس واگن آماروک (۵۳۹۵ دستگاه) دیگر مدعیان حاضر در این بخش از بازار استرالیا می‌باشند.

 

 

 

علاوه بر این، رنجر و هایلوکس در حال حاضر با فروش بالایی که دارند امسال سلطهٔ خود را محکم‌تر از قبل می‌کنند. نرخ رشد این سگمنت در حال حاضر ۱۰.۵ درصد می‌باشد، ولی میزان فروش فورد حدوداً ۳۷ درصد و این عدد برای هایلوکس ۲۱ درصد در بازهٔ زمانی مشابه تعیین شده است.

 

 

جالب است بدانید که میزان فروش هایلوکس SR۵ و فورد رنجر Wildtrak/XLT نیز با در نظر گرفتن قیمت حدوداً ۶۰ هزار دلار استرالیایی آن‌ها رشدی بسیار بالا داشته است. در مورد فورد، تقریباً ۶۰ درصد از فروش را دو مدل قدرتمند آن تشکیل داده‌اند که هدف مشتریان از خرید آن‌ها بیشتر استفاده در زندگی روزمره است تا کار کشیدن از این وانت‌های تک کابین دوست داشتنی!

فقط در مدل‌های ۴x۴، هر دو خودروی هایلوکس و رنجر مجموع فروش بیشتری از پرفروش‌ترین شاسی بلند استرالیا (مزدا CX-۵ با فروش ۱۶۴۲۸ دستگاه)، سدان سایز متوسط (تویوتا کمری با فروش ۱۴۵۳۵ دستگاه) و فولکس واگن گلف (فروش ۱۳۸۵۴ دستگاه) داشته‌اند.

شرایط روز به روز دارد برای آن‌ها بهتر هم می‌شود. آمار فروش مدل‌های ۴x۲ را هم به این اعداد اضافه کنید، و فروش ۲۴۰۳۷ دستگاهی فورد رنجر با فروش ۲۴۴۰۷ دستگاهی مزدا ۳ برابری می‌کند، در حالی که با اضافه کردن تعداد فروش مدل معروف ۴x۲ هایلوکس، میزان فروش کل آن به ۲۷۶۱۸ دستگاه می‌رسد که در واقع، لقب پرفروش‌ترین خودروی استرالیا را جلوتر از تویوتا کرولا ازآن خود می‌کند.

بار دیگر در سال ۲۰۱۶، تویوتا هایلوکس بیشتری در مقایسه با هر نوع خودرویی دیگر در استرالیا به فروش رفته است، این در حالی است که فورد رنجر در جدول پرفروش‌ترین خودروها رتبهٔ پنجم را به خود اختصاص داده و تقریباً ۴۰ درصد از فروش کل فورد را در این کشور مختص خود کرده است.

نیازی نیست که بگوییم، این دو وانت زیبا، کیفیت عملکرد و همچنین قدرت بی نظیری داشته و در سگمنت خود بی‌شک از بهترین‌ها هستند.

images: 

آدرس :     تهران ، خیابان امیرکبیر ، پاساژ کاشانی، طبقه همکف، پلاک 63.
تلفن :     02133958181 - 02133958182
تلفن :  09123089885 -09123089175 -02133952940 - 02133945373 - 02133919845

جیمیل :     toyotayadak@gmail.com
ایمیل :     info@toyotayadak.com - toyota_yadak@yahoo.com

به منظور خدمات رسانی و سرعت عمل در ارسال بسته های مشتریان شهرستان همکاران شهرستان محبت کنند فقط با شماره های ذیل تماس بگیرند

02133930649

02136614139

02136614155

تلفن همراه پاسخگویی شهرستان  09123089504 - 09393089885